perjantai 20. helmikuuta 2015

Nyt lähti!

Kilot nimittäin. Tai ainaki yritetään saada lähtemään! :D Koko aikuisikäni olen painoni kanssa tapellut. Esikoistani ennen olin jo aika tuhdissa kunnossa ja raskaudesta tuli vielä lisää. Sitten pudotin todella kovasti painoa. Kun jälleen tulin raskaaksi niin tietenkin tullut kiloja lisää. Nyt on taas sitten aika ryhdistäytyä ja saada kiloja pois.
Itse olen täysin tunnesyöjä ja siksi on välillä vaikeaakin saada paino kuriin. Olen myös hyvin kriittinen ulkonäköni suhteen, enkä koskaan koe olevani tarpeeksi hyvä itselleni. Se nyt johtuu lapsuudesta, kun ei kaikille ole riittänyt omana itsenään. Äitiäni saan kiittää eniten siitä, että tunsin itseni lapsena tärkeäksi ja kelpasin sellaisena kuin olin. <3  Sen takia on monesti vaikea päästää muitakin lähelle, kun ei ole itsensä kanssa sinut. Voi, jos olisi varaa niin jonkun palkkaisin minua piiskaamaan eteenpäin. Kuitenkaan ylimääräistä ei ole, niin yritetään pärjätä omin konstein.

Yläkerrassamme on minulle hyvin hyödylliseksi osoittautunut crosstrainer, jota monesti telkkaria katsellessa samalla käytän. Lenkkeily onnistuu lasten kanssa kotona ollessa oikeastaan silloin kuin esikoinen on kerhossa. Kuopus VIELÄ nukkuu hyvin aamupäivästä, niin helppo laittaa isäntä vain kärryyn ja menoksi!
Kuitenkaan tämä ei riitä, jos ruokavalio on ihan päin honkia. Tähänkin olen nyt tehnyt muutoksen! Olen pienentänyt ateriakokoja ja vähentänyt hiilareiden syöntiä. Syön kuitenkin samaa ruokaa mitä tytärkin, koska hänen ensimmäinen kommenttinsa oli ruokailun yhteydessä (ruoaksi perunaa ja jauhelihakastiketta), että en minäkään halua ottaa pottuja, kun et sinäkään ota! Joten keskityn enemmän valikoimaan välipalat ja ruoan yhteyteen kasviksia/salaattia enemmän. Ja vettä. Sitä vettä minä olen yrittänyt kovasti juoda.


Hyvin on lähtenyt tämä prosessi käyntiin ja olo on paljon parempi! :) Lisäksi hankin itselleni jumppakortin, jossa käyn arkipäivinä. Jumpat on iltaisin, joten pääsen siellä käymäänkin, kun mies on tullut jo töistä. Lisäksi olen tosiaan saanut mummini (luitte oikein, mummini) lomareissun ajaksi hänen hukka-korttinsa vuokralle. Ja olen aivan myyty. Sieltä löytyy varmasti kaikki, mitä liikkuva ihminen tarvii. Ainut huono puoli, että yrittävät saada ostamaan koko vuodeksi. Ja itse kun olen hyötyliikunnan ystävä, kesäisin en halua sitoutua minkäänlaiseen sisäliikuntajuttuihin. No, ratkaisuja varmasti löytyy minunkin tilanteessani Hukkaan, mutta otetaanpa yksi kortti kerrallaan ja säästetään ensin vähän rahaa! :D
Toivotaan että kelit pysyy sellaisina, että lenkkeilykin on mukavaa! :) vaikka nyt tällä hetkellä nämä kelit ei hirveästi vakuuta. Onneksi omistan icebugit! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti