maanantai 17. marraskuuta 2014

Minä = huono lukija

Olen erittäin huono ottamaan kirjaani käteen. En tiedä johtuuko se siitä, että olen oikeasti vain niin laiska vaiko siitä että tuntuu etten löydä itselleni sopivaa luettavaa. Mutta tähän on ehkä jopa tulossa muutos!
Tytön ollessa kerhossa käyn yleensä lenkillä. En kuitenkaan jaksa ihan kolmea tuntia tallustaa missään, niin olen nyt useamman kerran pysähtynyt kirjastoon hetkeksi. Yleensä olen lainannut tytölle jotain kirjoja, mutta tällä kertaa katsoin myös hiukan itsellenikin jos vaikka löytyisi. Ja kerrankin! Ihan itse löysin itselleni hyvän kirjan!



Kyseinen kirja on nuorisolle tarkoitettu romaani, mutta kuka sen määrittelee mitä luen? Voinhan lukea vaikka lastenkirjoja jos sitlä tuntuu! :D Löysin Marja-Leena Tiaisen kirjoittaman Kahden maailman tyttö. Kirja kertoo tytöstä, joka elää sukunsa armoilla. Aikanaan pakolaisena tullut perheensä kanssa Suomeen oleva tyttö on kuin vankina kotonaan. Isä ja isoveli vahtivat jokaista liikettä, eikä ainoastaan nämä kaksi vahdi, vaan kaikki jotka ovat tuttuja ja kuuluvat samaan uskontoon. En halua kertoa enempää, koska itse en olisi ainakaan halunnut liikaa pajastuksia. Oli niin mahtavasti kirjoitettu kirja. :)




Kirja veti minut niin mukanaan, että en melkein malttanut nukkumaan, vaikka toinen silmä oli jo kiinni. Aivan huikea tarina ja varmasti tällaista on edelleen olemassa näinä päivinä jossain päin. Välillä itketti ja välillä nauratti. Niinkuin ilmeisesti kirjan oli tarkoituskin. :) Tällaisia kirjoja kun löytäisi jostain lisää!
Ehkä minulle parhaiten sopii kirjat, joissa on ns. tositapahtumiin liittyviä asioita. Seurataan jonkun henkilön elämää ja sen vaikeuksia ja kuinka niistä selvitään.
Eikö tämä itse kelläkin ole jonkinlaista selviytymistä jonkin asian kanssa. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti